HMKW Good Private Option - But Not For Everyone

Public Relations und Digitales Marketing (M.A.)

  • Studieninhalte
    4.0
  • Dozenten
    5.0
  • Lehrveranstaltungen
    3.0
  • Ausstattung
    5.0
  • Organisation
    5.0
  • Literaturzugang
    1.0
  • Digitales Studieren
    2.0
  • Gesamtbewertung
    3.6
Mostly practical exams (group presentations about current cases), available and approachable lecturers, small study groups (sometimes < 5), lots of diversity in the english program, great atmosphere between the students, modern location, flexible and friendly admin staff.

Exorbitant lecture hours: There is strong emphasis on attendance and great amount of lecture hours compared to similar programs from public universities (e.g. 18 vs. 23 per week). While most employers expect practical experience esp. in marketing, the amount of contact hours make employment as a working student impossible. Most students did work during the lectures as a result.
More annoyingly, you will face two months of nothing every semester as most forms of examinations are held at the end of the lecture period not after = you are expected to visit lectures with new contents and prepare exams at once.
Repetition: A lot of content and modules were repetitive and exhausting to follow (sometimes blocks of 4 hours for just one seminar plus others daily).
The Fourth Semester: The last semester is dedicated to writing your thesis. However, with limited support, no more lectures and a little amount of literature, you still continue to pay full for said six months.

If you are looking for digital marketing expertise after your bachelor, you might want to start a trainee instead. The modules are not technical enough and rather superficial leaving you feeling as a master of none. However, you will feel prepared for communications and PR.
If you want to gain more working student experience and save costs, try to look into a public university.
But if you are looking for a comparingly organized, reasonably priced and friendly private university, a more school-like environment, approachable lecturers, and small study groups, this program is for you.
Tipp: Weiterführende Informationen zum Studium hier!
  • Practical exams, approachable lecturers, small study groups , diversity , atmosphere between the students
  • Lecture Hours, Repetition, Some Trival / Too introductory content

Anonym hat 11 Fragen aus unserer Umfrage beantwortet

Verglichen wird die Aussage des Rezensenten mit den Angaben der Kommilitonen des Studiengangs.
  • Wie gut ist die Anbindung mit öffentlichen Verkehrsmitteln?
    Die Anbindung mit öffentlichen Verkehrsmitteln finde ich sehr gut.
  • Wie umfangreich ist das Hochschulsport-Angebot?
    Ich finde es schade, dass es gar kein Sportangebot für Studenten gibt.
  • Wie modern sind die Seminarräume und Hörsäle ausgestattet?
    Ich bin froh über die sehr moderne Ausstattung der Seminarräume und Hörsäle.
  • Kannst Du Klausurnoten online einsehen?
    Meine Klausurnoten kann ich online einsehen.
  • Wie beurteilst Du die Lage der Hochschule?
    Für mich liegt die Hochschule sehr zentral.
  • Wie schön ist der Campus?
    Ich finde unseren Campus sehr schön.
  • Wie schwierig war die Wohnungssuche?
    Die Wohnungssuche war echt schwierig.
  • Wie praxisnah ist Dein Studium aufgebaut?
    Mein Studium ist sehr praxisnah gestaltet.
  • Wie schwer ist es in einen Wunschkurs zu kommen?
    Ich bin sehr einfach in meine Wunschkurse gekommen.
  • Wie lernst Du für Klausuren?
    Ich lerne sowohl alleine als auch in einer Lerngruppe für meine Klausuren.
  • Hast Du schonmal erlebt, dass Ausländer an Deiner Hochschule diskriminiert wurden?
    Ich habe es noch nie miterlebt, dass Ausländer an meiner Hochschule diskriminiert wurden.
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Aktuelle Bewertungen zum Studiengang

4.0
T. , 29.02.2024 - Public Relations und Digitales Marketing (M.A.)
3.3
Sarah , 02.02.2024 - Public Relations und Digitales Marketing (M.A.)
2.1
B. , 31.07.2023 - Public Relations und Digitales Marketing (M.A.)
1.9
Anna , 09.05.2022 - Public Relations und Digitales Marketing (M.A.)
4.4
Anonym , 16.11.2021 - Public Relations und Digitales Marketing (M.A.)
4.4
Saskia , 23.09.2021 - Public Relations und Digitales Marketing (M.A.)
3.3
Verena , 12.08.2021 - Public Relations und Digitales Marketing (M.A.)
3.5
Lena , 26.02.2020 - Public Relations und Digitales Marketing (M.A.)
3.8
Lara , 27.05.2019 - Public Relations und Digitales Marketing (M.A.)
3.5
Vanessa , 07.05.2019 - Public Relations und Digitales Marketing (M.A.)

Über Anonym

  • Alter: 24-26
  • Geschlecht: Weiblich
  • Abschluss: Ja
  • Studiendauer: 4 Semester
  • Studienbeginn: 2021
  • Studienform: Vollzeitstudium
  • Standort: Campus Frankfurt
  • Weiterempfehlung: Ja
  • Geschrieben am: 10.08.2023
  • Veröffentlicht am: 14.08.2023