An absolute catastrophe

Internationaler Studiengang in Ship Management - Nautical Studies (B.Sc.)

1.7
It's a pity for me to write this as a I have earned my bachelor degree from one of the inveterate Nautical schools in Germany which is Hochschule Bremen, but the school is not aiming to work on the students skills nevertheless their target is the quality of the education only, whenever you argue about anything it is always the answer you get our quality management stating that and that, nothing against raising the education quality but not to an extreme level where the main aim which is working on improving the students skills is lost in between. Students are not fairly treated in an extreme way, where favouritism is prevailed 'speaking from my own personal experience'. Your voice as student never ever will be heard. Generally speaking most of the school professors are arrogant which creating a gap and lack of communication between them and the students. Its my worst ever study experience I have ever had in my entire life, I do absolutely not recommending for any one to study in a such system, even from the future career-wise the school is not paying any effort to provide a practical semester for the students, you suffer and suffer to get a slot on board contradictory other maritime schools offer it trouble-free for their students, subsequently you find yourself not even finding a job after graduation, as most of the shipping companies prefer to hire their own apprentices. Please kindly for your own good don't risk your career and time by studying in such atmosphere, unless the system made a proper turn over.

Anonym hat 21 Fragen aus unserer Umfrage beantwortet

• Wie gut ist die Anbindung mit öffentlichen Verkehrsmitteln?
    Um Bus und Bahn zu erreichen, muss ich weit laufen.
  • Fühlst Du Dich wohl auf dem Campus?
    Auf dem Campus fühle ich mich nicht wohl.
  • Wie modern sind die Seminarräume und Hörsäle ausgestattet?
    Ich bemängele die veraltete Ausstattung der Seminarräume und Hörsäle.
  • Wie ist die Luft in den Hörsälen?
    Ich bin der Auffassung, dass die Luft in den Hörsälen ok ist.
  • Gibt es eine Klimaanlage in den Hörsälen?
    Leider gibt es keine Klimaanlagen in den Hörsälen.
  • Wie kommst Du mit Deinen Kommilitonen zurecht?
    Ich habe hier Freunde fürs Leben gefunden.
  • Wie oft gehst Du pro Woche feiern?
    Auch wenn ich Student bin, gehe ich nicht jede Woche feiern.
  • Wie schwierig war die Wohnungssuche?
    Die Wohnungssuche war echt schwierig.
  • Gibt es ausreichend Sprechstundentermine?
    Ich finde, dass es nicht genug Sprechstundentermine gibt.
  • Gibt es eine Anwesenheitspflicht?
    Ich habe keine Anwesenheitspflicht in meinem Studium.
  • Stellen Deine Dozenten die Skripte auch online bereit?
    Ich kritisiere, dass keiner der Dozenten die Skripte online bereitstellt.
  • Wie hoch ist das Lernpensum?
    Ich bin durch das geringe Lernpensum unterfordert.
  • Fühlst Du Dich während Deines Studiums gut betreut?
    Ich fühle mich während des Studiums alleingelassen.
  • Ist die Regelstudienzeit realistisch bemessen?
    Für mich ist die Regelstudienzeit nur mit Hilfe einer Zeitmaschine einzuhalten.
  • Wie vielfältig ist das Kursangebot?
    Für mich ist das Kursangebot zu klein.
  • Bist Du Vegetarier oder Veganer?
    Ich bin kein Vegetarier oder Veganer.
  • Wie finanzierst Du hauptsächlich Deinen Lebensunterhalt?
    Meinen Lebensunterhalt finanziere ich hauptsächlich durch einen Job.
  • Haben Deine Eltern auch studiert?
    Meine Eltern haben auch studiert.
  • Gehst Du gerne auf Festivals?
    Ich gehe gerne auf Festivals.
  • Wie beurteilst Du die Erreichbarkeit Deiner Dozenten?
    Meine Dozenten kann ich meist nur schlecht erreichen.

Joana , 23.03.2024 - Internationaler Studiengang in Ship Management - Nautical Studies (B.Sc.)
Anonym , 25.06.2023 - Internationaler Studiengang in Ship Management - Nautical Studies (B.Sc.)
1.4
Anonym , 19.02.2023 - Internationaler Studiengang in Ship Management - Nautical Studies (B.Sc.)
Danyil , 19.12.2022 - Internationaler Studiengang in Ship Management - Nautical Studies (B.Sc.)
Alex , 10.08.2021 - Internationaler Studiengang in Ship Management - Nautical Studies (B.Sc.)
1.9
Anonym , 02.07.2021 - Internationaler Studiengang in Ship Management - Nautical Studies (B.Sc.)
D. , 02.07.2021 - Internationaler Studiengang in Ship Management - Nautical Studies (B.Sc.)
2.1
Francisco , 15.06.2021 - Internationaler Studiengang in Ship Management - Nautical Studies (B.Sc.)
A. , 15.06.2021 - Internationaler Studiengang in Ship Management - Nautical Studies (B.Sc.)

Über Anonym

• Studienbeginn: 2020