Kurzbeschreibung
Tourism is a highly dynamic, continuously expanding and developing phenomenon. Tourism therefore needs managing and activities in strategic planning, market research, e-commerce, project management and other specific management functions are becoming increasingly more significant. Furthermore, all these activities demand an international and intercultural approach if they are to be applied successfully. The master’s programme in International Tourism Management prepares first-degree graduates for a successful career in this vibrant and dynamic sector.
Vollzeitstudium
- Quantitative/Qualitative Methods
- Contemporary Issues in International Tourism Management
- E-Tourism
- Business Simulation in Tourism Management
- Specific Issues of International Management
- Global Talent Management
- Financial Analysis
- Tourism Policy, Planning & Development
- Sustainable Tourism Management
- Intercultural Management in Tourism
- Destination Marketing
- Hospitality Marketing
- Tour Operator Marketing
- Leading International Projects
- Integrated Tourism Project
- Quantitative Methods/Econometrics
- Master Thesis
- An excellent or good first degree in Business Studies or in a business-related discipline (210 ECTS credits and a German average grade of 2.5 or better or an equivalent international qualification)
- At least 50% of the Bachelor courses need to be related to business (Management, Economics, Finance, Controlling, Marketing)
- High proficiency in English
- demonstrate a critical understanding of the principles and methods of operations appropriate to the tourism industry
- develop the cognitive abilities of critical evaluation, analysis and synthesis
- apply management skills relevant to the tourism sector
- meet the challenges presented by a career in an international environment
Quelle: HHN - Hochschule Heilbronn
The objectives of the programme are to develop tourism managers who can operate effectively in international and cross-cultural business environments. It is designed to enable students to define, investigate, analyse, evaluate and respond to tactical and strategic issues of concern to tourism and hospitality businesses in a variety of practical contexts within international tourism. Potential employers include private tourism companies, as well as public sector institutions and non-profit organisations that regulate and promote the tourism industry.
Quelle: HHN - Hochschule Heilbronn
Please find all information about our application procedure on our website.
Closing date for applications is July 15th.
Please note: Non-German first-degree applicants have to apply to “Studienkolleg Konstanz” first (application deadline: June 1st).
Quelle: HHN - Hochschule Heilbronn
Videogalerie
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Akkreditierungen
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Awesome course
I have had an awesome study time in my course, I did not expect to learn python and data analytics in management course. The course is mixture of proper tech and management mixture. I liked the course very much. I just couldn't connect with professors from my side, and they did not even try.
Mehr Schein als sein
Ein Studiengang der nach außen als international und abwechslungsreich beworben wird. Die Realität ist leider eine andere. Sehr kleine Gruppe, kaum Partneruniversitäten für ein interessantes Auslandssemester und eine abartig schlechte Organisation. Zu viele Mitarbeiter die sich für viel zu wichtig nehmen. Hilfe und Unterstützung sucht man leider vergebens.
Gute Erfahrungen gesammelt
Die Kurse sind so gedacht, dass genügend Studenten in einen Raum passen bzw dass die Corona-Regeln eingehalten werden. Wir haben mehrere Glaskästen, in denen Räume zum Lernen zur Verfügung gestellt werden. Zudem haben wir noch in ein paar Fluren extra noch etwas kleinere Tische um auch dort lernen zu können, falls die Glaskästen besetzt sind. Die Kurse sind meistens sehr interessant und die meisten Dozenten haben auch Ahnung von dem...Erfahrungsbericht weiterlesen
Nur gute Erfahrung
Die Dozenten sind toll und wollen immer helfen. Die Atmosphäre ist auch gut. Was dieses Jahr nicht ok war, ist die Situation mit den Prüfungen. Sie sind jetzt zu Mai verschoben, und ich bin überzeugt davon dass die auch eine andere Lösung finden könnten.
Weiterempfehlungsrate
- 67% empfehlen den Studiengang weiter
- 33% empfehlen den Studiengang nicht weiter
Standorte
-
Bildungscampus
HHN - Hochschule Heilbronn
Bildungscampus Nord
74076 Heilbronn
Vollzeitstudium