Kurzbeschreibung

Tourism is a highly dynamic, continuously expanding and developing phenomenon. Tourism therefore needs managing and activities in strategic planning, market research, e-commerce, project management and other specific management functions are becoming increasingly more significant. Furthermore, all these activities demand an international and intercultural approach if they are to be applied successfully. The master’s programme in International Tourism Management prepares first-degree graduates for a successful career in this vibrant and dynamic sector.

Letzte Bewertungen

4.4
Bhuvan , 21.01.2024 - International Tourism Management (M.A.)
3.2
Lara , 21.11.2021 - International Tourism Management (M.A.)

Vollzeitstudium

Regelstudienzeit
3 Semester tooltip
Unterrichtssprachen
Englisch
Abschluss
Master of Arts
Link zur Website
Inhalte
1st Semester
  • Quantitative/Qualitative Methods
  • Contemporary Issues in International Tourism Management
  • E-Tourism
  • Business Simulation in Tourism Management
  • Specific Issues of International Management
  • Global Talent Management
  • Financial Analysis
2nd Semester
  • Tourism Policy, Planning & Development
  • Sustainable Tourism Management
  • Intercultural Management in Tourism
  • Destination Marketing
  • Hospitality Marketing
  • Tour Operator Marketing
  • Leading International Projects
  • Integrated Tourism Project
  • Quantitative Methods/Econometrics
3rd Semester
  • Master Thesis
Voraussetzungen
  • An excellent or good first degree in Business Studies or in a business-related discipline (210 ECTS credits and a German average grade of 2.5 or better or an equivalent international qualification)
  • At least 50% of the Bachelor courses need to be related to business (Management, Economics, Finance, Controlling, Marketing)
  • High proficiency in English
Bewertung
67% Weiterempfehlung
Bewertungen
Weiterempfehlung
67%
Creditpoints
90
Studienbeginn
Wintersemester
Standorte
Heilbronn
Alle Details anzeigen Weniger Details anzeigen
In the International Tourism Management master’s programme you will learn how to:
  • demonstrate a critical understanding of the principles and methods of operations appropriate to the tourism industry
  • develop the cognitive abilities of critical evaluation, analysis and synthesis
  • apply management skills relevant to the tourism sector
  • meet the challenges presented by a career in an international environment

Quelle: HHN - Hochschule Heilbronn

The objectives of the programme are to develop tourism managers who can operate effectively in international and cross-cultural business environments. It is designed to enable students to define, investigate, analyse, evaluate and respond to tactical and strategic issues of concern to tourism and hospitality businesses in a variety of practical contexts within international tourism. Potential employers include private tourism companies, as well as public sector institutions and non-profit organisations that regulate and promote the tourism industry.

Quelle: HHN - Hochschule Heilbronn

Please find all information about our application procedure on our website.

Closing date for applications is July 15th.

Please note: Non-German first-degree applicants have to apply to “Studienkolleg Konstanz” first (application deadline: June 1st).

Quelle: HHN - Hochschule Heilbronn

Videogalerie

Studienberater
Susanne Hilland
Studienberatung
HHN - Hochschule Heilbronn
+49 (0)7131 504426

Du hast Fragen zum Studiengang? Deine Nachricht wird direkt an die Studienberatung weitergeleitet.

Bildergalerie

Akkreditierungen

Akkreditiert durch ACQUIN

Allgemeines zum Studiengang

Das Tourismusmanagement Studium bereitet Dich auf eine Tätigkeit als Tourismusmanager vor. Dazu vermittelt Dir das Studium breit gefächerte betriebswirtschaftliche und branchenspezifische Fachkenntnisse. Tourismusmanagement zu studieren ist genau das richtige für Dich, wenn Du reiselustig bist und gerne mit Menschen zusammenarbeitest.

Tourismusmanagement studieren

Social-Web

Bewertungen filtern

Awesome course

International Tourism Management (M.A.)

4.4

I have had an awesome study time in my course, I did not expect to learn python and data analytics in management course. The course is mixture of proper tech and management mixture. I liked the course very much. I just couldn't connect with professors from my side, and they did not even try.

Mehr Schein als sein

International Tourism Management (M.A.)

3.2

Ein Studiengang der nach außen als international und abwechslungsreich beworben wird. Die Realität ist leider eine andere. Sehr kleine Gruppe, kaum Partneruniversitäten für ein interessantes Auslandssemester und eine abartig schlechte Organisation. Zu viele Mitarbeiter die sich für viel zu wichtig nehmen. Hilfe und Unterstützung sucht man leider vergebens.

Gute Erfahrungen gesammelt

International Tourism Management (M.A.)

3.2

Die Kurse sind so gedacht, dass genügend Studenten in einen Raum passen bzw dass die Corona-Regeln eingehalten werden. Wir haben mehrere Glaskästen, in denen Räume zum Lernen zur Verfügung gestellt werden. Zudem haben wir noch in ein paar Fluren extra noch etwas kleinere Tische um auch dort lernen zu können, falls die Glaskästen besetzt sind. Die Kurse sind meistens sehr interessant und die meisten Dozenten haben auch Ahnung von dem...Erfahrungsbericht weiterlesen

Nur gute Erfahrung

International Tourism Management (M.A.)

Bericht archiviert

Die Dozenten sind toll und wollen immer helfen. Die Atmosphäre ist auch gut. Was dieses Jahr nicht ok war, ist die Situation mit den Prüfungen. Sie sind jetzt zu Mai verschoben, und ich bin überzeugt davon dass die auch eine andere Lösung finden könnten.

Verteilung der Bewertungen

  • 5 Sterne
    0
  • 1
  • 2
  • 2 Sterne
    0
  • 1 Stern
    0

Bewertungsdetails

  • Studieninhalte
    4.0
  • Dozenten
    3.3
  • Lehrveranstaltungen
    4.0
  • Ausstattung
    3.7
  • Organisation
    2.7
  • Literaturzugang
    3.7
  • Digitales Studieren
    5.0
  • Gesamtbewertung
    3.6

In dieses Ranking fließen 3 Bewertungen aus den letzten 3 Jahren ein. Dieser Studiengang hat insgesamt 14 Bewertungen erhalten. Alle Bewertungen, die älter als 3 Jahre sind, befinden sich im Archiv und fließen nicht mehr in das Ranking ein.

Weiterempfehlungsrate

  • 67% empfehlen den Studiengang weiter
  • 33% empfehlen den Studiengang nicht weiter

Standorte

¹ Alle Preise ohne Gewähr
Profil zuletzt aktualisiert: 03.2024