It makes us able to make any system autonomous

Smart Systems (M.Sc.)

HFU is situated in a place full of hills and greenery. Furtwagen is a small place and population is very less.so, it's always calm. Meanwhile, for students it's a big advantage that there is no extra distraction like clubbing, night outing etc. Although there are sufficient sports facilities which helps for overall development of students. The course structure is good but subject are Little diverse.

Der Kurs, der mir richtige Richtung gegeben hat

Smart Systems (M.Sc.)

Ich habe zwei Semester an der Hochschule Furtwangen absolviert. Die Studienstruktur ist sehr gut und die Fakultäten sind sehr freundlich. Ich habe die richtige Anleitung zu Projekten und Karriere bekommen. Ich bin sehr froh, dass ich alle Vorteile des Labs nutzen konnte. Ich habe mehrere Projektarbeiten und ein wissenschaftliches Projekt durchgeführt.

Smart "interdisciplinary" course

Smart Systems (M.Sc.)

One of the best interdisciplinary course with main focus on control engineering, simulation, microelectronics. It is a 3 semester course with 90 ECTS. So if you are planning to do PhD then it might be a bit lengthy process. But that being said, the course is good enough to provide immense knowledge to be industry ready. So if you are planning to pursue a career after masters, this is one...Erfahrungsbericht weiterlesen

Elektronik Entwicklung

Smart Systems (M.Sc.)

Gute Lehrer und immer hilfsbereite neues Thema zu erklären. Gute Labore zum Praktischen Erfahrung vorankommen, z.B. ausgestattet mit allerneuster Geräte. Sehr guten 'Clean-Room' Einrichtungen, ich glaube man hast diese Einrichtungen nicht oft in alle Unis.