Kurzbeschreibung
Studiengangdetails
Study Year 1
- Global Economy
- Organizational Environment
- Introduction to Management
- Responsible Practices
- Introduction to Scientific Research Methods
- English / German as a Foreign Language 1.1
- Global Teams and Organizational Cultures
- Transforming Global Value Chains
- Strategy as Theory and Practice
- Community Project
- English / German as a Foreign Language 1.2
Study Year 2
- International Marketing Decolonizing Customer Relations
- Area Studies
- Resources: Financial Resources, Human Resources, Organization
- Introductory Consulting Project
- Foreign Language 2.1
- Sustainable Finance: Decolonizing Money Flows
- Change & Learning
- Controlling, Accounting & Reporting
- Advanced Consulting Project
- Foreign Language 2.2 or Host Language
Study Year 3
- Current Issues in International Business
- Regional Aspects of Management
- Management Elective
- International Project
- Elective: Culture & Language Foreign Lg. / Host Language
- Internship Project
- Bachelor Thesis incl. its Defence
- No NC (Numerus Clausus) or minimum GPA required
- Individual selection process based on:
- Online application
- Motivation letter and CV
- Interview with Admissions and Head of Study Program
- Certificate of Secondary Education
- For applicants from certain countries (e.g. USA, Canada, Mexico, Vietnam, Korea, Brazil, Argentina, Ecuador) it is mandatory to level out the gap between the different education systems with an International Foundation Year.
- Proof of English Language Proficiency
- minimum of: C1 level (CEFR), or IELTS score of 6.5, or an internet-based TOEFL score of 100 points
Studienmodelle
-
International Business (Vollzeit)
-
Schwerpunkt: International Marketing (Vollzeit)
-
Schwerpunkt: Intercultural, Diverse and Inclusive Management (Vollzeit)
-
Schwerpunkt: Sustainability Management (Vollzeit)
Videogalerie
Du hast Fragen zum Studiengang? Deine Nachricht wird direkt an die Studienberatung weitergeleitet.
Dokumente & Downloads
Social-Web
Erfahrung ausb dem Berufsleben
Besonders auffallen werden die Dozenten die selbst oft aus dem Berufsleben kommen. Die Organisation könnte teils, auf Vorlesungen bezogen und deren Terminplanung, etwas besser terminiert und geplant werden. Alles in allem eine angenehme Hochschule und weiter zu empfehlen.
Große Versprechen, wenig dahinter
Der Onlineauftritt der Karlshochschule hatte mich am Anfang sehr überzeugt, da der Studiengang spannend klang und auch die Uni allgemein modern und offen wirkte. Aber im Laufe der Zeit kamen immer mehr Dinge hinzu, die mir gezeigt haben, wie viel intern falsch läuft, und dass die Karls viele Dinge, die sie verspricht, nicht halten kann.
Im Folgenden ein paar Beispiele:
Die Kursinhalte sind oft sehr oberflächlich und wiederholen sich auch,...Erfahrungsbericht weiterlesen
Super Vorbereitung für Berufseinstieg oder Master
Ich habe mich mit dem Bachelor an der Karls wirklich gut auf meine weiterführende Studien und auch meine bisherigen Berufserfahrungen vorbereitet gefühlt. Die Mischung aus Praxisbezug und Vermittlung relevanter Theorien war für mich perfekt. So einen persönlichen Umgang wie hier hat man nicht oft und ich habe es sehr geschätzt!
Durch Pratikum
I have experience many knowledge that i can bring into reality through my internship also solf skills are important part that contribute me to become an ideal player. I learn to work much more easier with people coming from different places around the world.
Weiterempfehlungsrate
- 50% empfehlen den Studiengang weiter
- 50% empfehlen den Studiengang nicht weiter
Standorte
-
Standort Karlsruhe
Karlshochschule
Karlstraße 36-38
76133 Karlsruhe
International Business (Vollzeit)Schwerpunkt: International Marketing (Vollzeit)Schwerpunkt: Intercultural, Diverse and Inclusive Management (Vollzeit)Schwerpunkt: Sustainability Management (Vollzeit)