Bericht archiviert

Mainly statistics and R. and performance pressure

Child Development and Intervention (M.Sc.)

  • Studieninhalte
    2.0
  • Dozenten
    1.0
  • Lehrveranstaltungen
    2.0
  • Ausstattung
    4.0
  • Organisation
    4.0
  • Literaturzugang
    4.0
  • Gesamtbewertung
    2.8
It started off pretty positive. All though the main focus is not really on development psychology per se but on replicating and critiquing experimental measures using statistics and the R programming tool, I thought that there was an open and friendly atmosphere. I was wrong! Suddenly, things changed drastically. We were told things like: Now it will start getting serious e.t.c and that some of us failed in assignments but we weren't told who. We had to wait days until we finally found out who had failed and who not. Torture! I would have expected a faculty of psychology and education to have more sensitivity then to demotivate students in such a manner. Moreover, I had to endure sentences in my coursework feedback, such as: there is a smarter way to do that! e.t.c Also, there is definitely a tendency to point out the negative when grading assignments and to not give a student credit for anything he/she might have done well. For me personally, this was completely demotivating and downright humiliating. Luckily I could terminate my studies but I know other international students had a more difficult time as they were receiving funding and hence, could not as easily change course. In conclusion, a masters programme focusing on becoming a researcher, which is perfect if that is your educational goal, with a lot of potential, but lacking people skills to create an enjoyable atmosphere for students to really be happy and thriving whilst studying. A plus point were my fellow students.
  • A lot of up to date research. Knowledgable teachers from inside the field( some not all).
  • performance pressure, lack of creating a trustworthy environment

Trix hat 13 Fragen aus unserer Umfrage beantwortet

Verglichen wird die Aussage des Rezensenten mit den Angaben der Kommilitonen des Studiengangs.
  • Wie umfangreich ist das Hochschulsport-Angebot?
    Ich finde es schade, dass es gar kein Sportangebot für Studenten gibt.
  • Wie ist die Luft in den Hörsälen?
    Ich bin der Auffassung, dass die Luft in den Hörsälen ok ist.
  • Wie kommst Du mit Deinen Kommilitonen zurecht?
    Ich habe hier meine Leute gefunden, mit denen ich gut zurecht komme.
  • Wie schwer war es, Anschluss in der Uni zu finden?
    Für mich war es nicht ganz so einfach, Anschluss in der Hochschule zu finden.
  • Wie hoch ist der Flirtfaktor an Deiner Hochschule?
    Ich sage, dass an dieser Hochschule kein Flirtfaktor vorhanden ist.
  • Wie empfindest Du die Notenvergabe?
    Für mich ist die Notenvergabe meist nicht nachvollziehbar.
  • Wie sind Deine Berufsaussichten nach dem Studium?
    Meine Berufsaussichten schätze ich grundsätzlich optimistisch ein.
  • Ist die Regelstudienzeit realistisch bemessen?
    Für mich ist die Regelstudienzeit nur mit Hilfe einer Zeitmaschine einzuhalten.
  • Wie vielfältig ist das Kursangebot?
    Für mich ist das Kursangebot zu klein.
  • Wie schwer ist es in einen Wunschkurs zu kommen?
    Ich bin sehr einfach in meine Wunschkurse gekommen.
  • Gehst Du gerne auf Festivals?
    Festivals sind nichts für mich.
  • Hast Du das Gefühl, das Dich Dein Studium gut auf das Berufsleben vorbereitet?
    Ich fühle mich durch mein Studium gut auf das Berufsleben vorbereitet.
  • Wie beurteilst Du die Erreichbarkeit Deiner Dozenten?
    Meine Dozenten kann ich meist nur schlecht erreichen.
» Weitere anzeigen

Aktuelle Bewertungen zum Studiengang

1.4
Eric , 25.06.2021 - Child Development and Intervention (M.Sc.)
4.3
Alexandra , 12.08.2019 - Child Development and Intervention (M.Sc.)
3.8
Kristin , 18.03.2018 - Child Development and Intervention (M.Sc.)
4.7
Carlo , 19.01.2018 - Child Development and Intervention (M.Sc.)
2.0
ECR , 16.01.2018 - Child Development and Intervention (M.Sc.)
4.4
Jule , 15.01.2018 - Child Development and Intervention (M.Sc.)
2.4
Daniella , 10.01.2018 - Child Development and Intervention (M.Sc.)
4.2
Rabia , 10.01.2018 - Child Development and Intervention (M.Sc.)
4.3
Sina , 09.01.2018 - Child Development and Intervention (M.Sc.)
4.2
ECR , 09.01.2018 - Child Development and Intervention (M.Sc.)

Über Trix

  • Alter: 27-29
  • Geschlecht: Weiblich
  • Abschluss: Ich studiere noch
  • Studienbeginn: 2018
  • Studienform: Vollzeitstudium
  • Standort: Standort Leipzig
  • Weiterempfehlung: Nein
  • Geschrieben am: 29.11.2018
  • Veröffentlicht am: 06.12.2018