Bericht archiviert

Truly not what I expected

Early Childhood Research (M.Sc.)

  • Studieninhalte
    3.0
  • Dozenten
    3.0
  • Lehrveranstaltungen
    3.0
  • Ausstattung
    2.0
  • Organisation
    1.0
  • Gesamtbewertung
    2.4
I am currently in my first semester and I had such high expectations for this course given the information provided on the LFE website, however, I quickly realised that the actual course was very different to how I'd imagined it would be.

Since the start, organisation has been a huge problem. Nearly every week, a class was cancelled (sickness seems to be a real issue here) disrupting the course flow and slowly decreasing motivation. Contacting staff members to obtain a required statement proved to be very stressful as it went from receiving no reply to a load of miscommunication regarding the pick-up location. Unhelpful and confusing.
I don't feel that all modules are taken seriously. 'Group work' entails a bunch of students reading through a paper and presenting parts of it. Stimulating and dynamic? Not really. I feel as though the lecturers are content with being researchers themselves and therefore no knowledge needs to be passed onto us as students. As one lecturer said 'this is what you get from people that aren't real researchers.' Any thoughts/comments 'outside the box' get redirected back into basic thinking and I genuinely do not think that critical thinking is preferred on this course.

'The program offers the opportunity to conduct early childhood studies in a number of research labs throughout Leipzig'
‘A 6-week internship at an active research laboratory’
It's very important to note that although this is stated in the leaflet for this Master's, there is no actual support in finding these opportunities for international students that do not speak German. I have spent a lot of time researching from the beginning and a little guidance would have gone a long way. Additionally, I have recently been informed that this department does not have connections with international nurseries, therefore, obtaining data for a Master's thesis will be a challenge in itself.

I'm not quite sure why this course is being conducted in English to be honest. I would advise anyone considering this course to have at least basic German skills. 'International' misleads us into believing that there are opportunities for all and that this is an exciting way to bring together people from different backgrounds, however, the lack of support just creates tension.

The only positive thing I can truly say about this course is that the Developmental Psychology Lecture Module is worth attending. The content is very interesting and presented in an understandable way. All questions are answered thoroughly and at the end of the class, there is no reason to feel lost and confused (compared to some of the other modules).

All in all, I hope the course improves with time but for now, I am not able to say I recommend this course.
  • Good lecture content in the Developmental Psychology Lecture Module
  • Bad organisation, lack of support

Daniella hat 20 Fragen aus unserer Umfrage beantwortet

Verglichen wird die Aussage des Rezensenten mit den Angaben der Kommilitonen des Studiengangs.
  • Wie gut ist die Anbindung mit öffentlichen Verkehrsmitteln?
    Um Bus und Bahn zu erreichen, muss ich weit laufen.
  • Wie beurteilst Du die Lage der Hochschule?
    Ich bin der Meinung, die Lage der Hochschule ist in Ordnung.
  • Wie kommst Du mit Deinen Kommilitonen zurecht?
    Ich habe hier meine Leute gefunden, mit denen ich gut zurecht komme.
  • Wie hoch ist der Flirtfaktor an Deiner Hochschule?
    Ich bewerte den Flirtfaktor mit "Ab und an geht was".
  • Wie schwierig war die Wohnungssuche?
    Ich habe schnell eine Wohnung gefunden.
  • Wie empfindest Du die Notenvergabe?
    Ich empfinde die Notenvergabe als stets gerecht.
  • Gibt es eine Anwesenheitspflicht?
    In manchen Kursen habe ich eine Anwesenheitspflicht.
  • Wie hoch ist das Lernpensum?
    Für mich ist das Lernpensum genau richtig.
  • Fühlst Du Dich während Deines Studiums gut betreut?
    Ich fühle mich während des Studiums alleingelassen.
  • Ist die Studiengangsleitung gut erreichbar?
    Ich bin mit der schlechten Erreichbarkeit der Studiengangsleitung unzufrieden.
  • Wie vielfältig ist das Kursangebot?
    Ich finde die Größe des Kursangebotes in Ordnung.
  • Hast Du während der Studienzeit ein Praktikum gemacht oder geplant?
    Ich habe während der Studienzeit ein Praktikum gemacht oder geplant.
  • Würdest Du diesen Studiengang nochmal wählen, wenn Du eine Zeitmaschine hättest?
    Ich bin mir unsicher, ob die Wahl meines Studiengangs richtig war.
  • Hast Du schonmal erlebt, dass Ausländer an Deiner Hochschule diskriminiert wurden?
    Ich habe es noch nie miterlebt, dass Ausländer an meiner Hochschule diskriminiert wurden.
  • Fühltest Du Dich bei der Studienplatzvergabe benachteiligt?
    Die Studienplatzvergabe empfand ich als gerecht.
  • Gibt es in Deiner Hochschule ausreichend Orte zum Lernen?
    Für mich gibt es genug Orte zum Lernen in der Hochschule.
  • Bist Du Vegetarier oder Veganer?
    Ich bin kein Vegetarier oder Veganer.
  • Wie finanzierst Du hauptsächlich Deinen Lebensunterhalt?
    Ich erhalte hauptsächlich finanzielle Unterstützung von meinen Eltern.
  • Haben Deine Eltern auch studiert?
    Meine Eltern haben zum Teil auch studiert.
  • Hast Du bereits ein Auslandssemester absolviert?
    Ein Auslandssemester habe ich noch nicht absolviert, aber fest eingeplant.
» Weitere anzeigen

Aktuelle Bewertungen zum Studiengang

1.4
Eric , 25.06.2021 - Early Childhood Research (M.Sc.)
4.3
Alexandra , 12.08.2019 - Early Childhood Research (M.Sc.)
2.8
Trix , 29.11.2018 - Early Childhood Research (M.Sc.)
3.8
Kristin , 18.03.2018 - Early Childhood Research (M.Sc.)
4.7
Carlo , 19.01.2018 - Early Childhood Research (M.Sc.)
2.0
ECR , 16.01.2018 - Early Childhood Research (M.Sc.)
4.4
Jule , 15.01.2018 - Early Childhood Research (M.Sc.)
4.2
Rabia , 10.01.2018 - Early Childhood Research (M.Sc.)
4.3
Sina , 09.01.2018 - Early Childhood Research (M.Sc.)
4.2
ECR , 09.01.2018 - Early Childhood Research (M.Sc.)

Über Daniella

  • Alter: 24-26
  • Geschlecht: Weiblich
  • Abschluss: Ich studiere noch
  • Aktuelles Fachsemester: 1
  • Studienbeginn: 2017
  • Studienform: Vollzeitstudium
  • Standort: Standort Leipzig
  • Weiterempfehlung: Nein
  • Geschrieben am: 10.01.2018
  • Veröffentlicht am: 11.01.2018